تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران، نشان دهنده قدرت علمی جمهوری اسلامی است

Categories
دسته: تازه ها

نعیم عبد یاسر العبودی وزیر آموزش عالی عراق در «نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران» ضمن اشاره به حضور 60 هزار دانشجوی عراقی در ایران گفت: تبادل دانشجو و استاد بین دو کشور، چالش های علمی را حل می کند و باعث پیشرفت و پیروزی ملت های ایران و عراق می شود.

وی به مشترکات دیرینه تاریخی- مذهبی ایران و عراق اشاره کرد و افزود: مسایل مشترک تاریخی، فرهنگی، مذهبی و عقیدتی بزرگی میان دو کشور وجود دارد. بزرگ ترین رابطه مشترک ما شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است که نشان از تاریخ عمیق میان دو کشور دارد.
وزیر آموزش عالی عراق گفت:  ایران و عراق در آینده برای تبادل پژوهش های علمی، تبادل دانشجو و اساتید قدم های بزرگی  برمی دارند که این اقدام چالش های علمی و پژوهشی را حل می کند.
العبودی یادآور شد: 60 هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های مختلف ایران تحصیل می کنند که این نشان دهنده قدرت علمی ایران و آسایش و راحتی دانشجویان خارجی است.
وی در ادامه به چالش ‘درس بخوان’ اشاره کرد و افزود: ما این چالش را در کشورمان راه اندازی کردیم که بر اساس آن دانشجوها تحصیل خود را ادامه دهند. بنابراین دانشجوبان ایرانی هم می توانند به عراق سفر کنند و در این کشور به تحصیل بپردازند.
وزیر آموزش عالی عراق در پایان تصریح کرد: در بازدید ار غرفه های دانشگاه های ایران بیشتر از گذشته متوجه قدرت علمی شما شدیم. امیدوارم این دو کشور و مردم مظلوم ایران و عراق  از هر لحاظ پیروز باشند و به پیشرفت بیشتری دست یابند.