تقدیر از پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی

Categories
دسته: تازه ها

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران که دوشنبه 15 اسفند در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

وی در سخنانی  با اشاره به افزایش آمار دانشجویان بین المللی در کشور از تسریع روند پذیرش و فرایند ورود و خروج دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه های ایران، دو برابر شده است و به همین دلیل تسهیل امور دانشجویان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. به منظور برنامه ریزی برای تسریع انجام امور دانشجویان در یک سال اخیر حدود 42 جلسه تخصصی با وزارت علوم برگزار کردیم که در نهایت منجر به اقدامات عملیاتی مناسبی شد.
سردار ذوالقدری افزود: برای اینکه دانشجویان بین المللی جهت انجام امور مربوط به اقامت، ورود و خروج، ویزا و…نیازمند مراجعه حضوری به پلیس مهاجرت و گذرنامه نباشند، سامانه ای به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و از امروز بدون حضور دانشجو در مراکز پلیس، کلیه اطلاعات از بدو ورود در سیستم ثبت و قابل دسترسی و مشاهده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ایران  از 120 کشور، مقیم داریم که اغلب آن ها را دانشجویان حوزه های مختلف تشکیل می دهند. برای تسهیل فرایند حضور این دانشجویان به همکاری بخش های مختلف نیاز است و قطعا در مراحل بعدی گام های دیگری در هوشمند سازی روند ورود و تحصیل دانشجویان بین المللی در کشور برداشته خواهد شد.
در این مراسم لوح تقدیری از سوی دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به پاس زحمات پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا به سردار علی ذوالفدری اهدا شد.